A világ egyik legikonikusabb járgánya 1958-ban, vagyis immáron hatvan éve debütált Japánban. Honda Soichiro és Fujisawa Takeo olyan kétkerekűt szeretett volna létrehozni, ami praktikus mivolta mellett élvezetessé, szórakoztatóvá teszi a mindennapi közlekedést. Tervük bevált, hiszen a járműipar egyik legkomolyabb sikertörténetét könyvelhették el a Cubbal - tavaly gyártották le belőle a százmilliomodik példányt. A modell legújabb, C110 típusnévvel ellátott kiadását csak a Távol-Keleten forgalmazták, s olyan népszerűnek bizonyult, hogy a magánfelhasználók mellett még állami cégek is alkalmazták flottáikban. A sikert látván a Honda úgy döntött, tovább írja a hosszú sztorit, s piacra dobta a Super Cub C125-öt, az legendás masina továbbfejlesztett változatát, kimondottan a zsúfolt, modern nagyvárosok lakóinak igényeihez igazítva.

honda-super-cub-c125-2018-18633

Minden idők legnagyobb példányszámban értékesített motorkerékpárja újra készen áll rá, hogy elrabolja a vásárlók szívét
Az új Super Cub C125 külseje szinte teljes mértékben a klasszikus őst idézi, de a műszaki tartalom természetesen modernebb - a 125 köbcentis, kétszelepes, léghűtéses SOHC-hajtóműből 9,5 lóerőt csalogattak elő, s a röpsúlyos váltót is megerősítették, egyúttal csendesebbé téve annak működését. Emellett optimalizálták az acélvázat is, ami merevebb lett, így fokozza a használati értéket, akárcsak a hosszú rugóúttal felvértezett futómű, a 17 colos kerék, valamint a hatékony, ABS-szel kombinált fékrendszer. A műszaki pakkot olyan kiegészítők teszik teljessé, mint a modern hatást keltő fénydiódás lámpatestek, vagy épp a mindennapi életet jelentősen megkönnyítő okoskulcs. A típus kétféle, kék és bordó gyöngyházmetál fényezésben elérhető.

– Tisztában vagyunk vele, hogy női és férfi vásárlóink számára egyaránt rendkívül fontos a stílusos megjelenés, ezért a Super Cub C125-öt úgy terveztük, hogy ilyen szempontból is illeszkedjen az életükbe. Időtlen formaterve értéket sugall, emellett kiváló hajtóműve és a könnyű kezelhetősége okán magas használati értéket képvisel. Miként cégalapítónknak, számunkra is az jelenti a legnagyobb örömet, ha pozitív szerepet játszhatunk az emberek mindennapjaiban, s ha mosolyt varázsolhatunk minden Super Cub-tulajdonos arcára – nyilatkozta Tadamasa Maeda, a modell fejlesztésének projektvezetője.

Honda Super Cub C125 – 2018 – Műszaki adatok

Erőforrás: Négyütemű, kétszelepes, léghűtésű, SOHC

Hengerűrtartalom: 125 köbcenti

Furat és löket: 52,4 mm x 57,9 mm

Maximális teljesítmény (kW/fordulat/perc): 7,1/7500

Maximális forgatónyomaték (Nm/fordulat/perc): 10,4/5000

Üzemanyagtartály kapacitása: 3,7 liter

WMTC szerinti üzemanyag-fogyasztás: 1,49 liter/100 km

Méretek (hosszúság/szélesség/magasság, mm): 1915/720/1000

Tengelytáv: 1245 mm

Ülésmagasság: 780 mm

Menetkész tömeg: 109 kg

Felfüggesztés elöl: 26 milliméteres csúszószárátmérőjű teleszkópok

Felfüggesztés hátul: kétoldali rugóstag

Fékrendszer elöl: 220 mm-es féktárcsa

Fékrendszer hátul: 130 mm-es dobfék